Nu kör vi!

juliefitness.isilife.se

 

Ja så är det ju. Vare sig man äskade 2016 eller hatade 2016 eller inte tyckte nått särskilt om 2016 så finns det alltid något vi kan lära oss från 2016. Det kan vara precis vad som helst, allt mellan himmel och jord. Man kanske har lärt sig något om sig själv, om någon annan, hur man ska förhålla sig till vissa situationer eller till vissa människor, man kanske har lärt sig att växa sig starkare ur vissa situationer, man kanske har lärt känna sig själv eller någon annan bättre, vad man ska undvika och vad man ska omfamna, ja listan kan göras oändlig!

Personligen har jag gått igenom en del roliga saker och en del jobbiga saker men hur som helst så tänker jag välja att lära mig något från det. Jag vill inte se tillbaka på något som tråkigt utan jag väljer hellre att se tillbaka på det som ”vad kan jag lära mig” av den situationen och så försöker jag skapa någon slags frid inom mig istället för att älta det mindre roliga. Jag måste också få säga att jag gick igenom något 2015/2016 som jag var mycket emot att behöva gå igenom, mer detaljer kommer i ett annat inlägg, men nu när jag har fått lägga lite distans till det så istället för att känna som om jag var tvungen att ge upp så känner jag istället enorm tacksamhet att jag fick den chansen. Men mer om det senare, jag lovar! Hur som helst så är det ju faktiskt som det står på bilden:

2016: Tack för det fick lära oss
2017: Nu kör vi!

Japp, gott folk, nu kör vi! Vet att stranden och varma sköna dagar verkar vara vääääldigt långt borta men tro mig, dem dagarna kommer att komma snabbare än man anar och då vill man känna att man känner sig bättre med sin kropp än förra året, även om man inte har dröm kroppen än. Även om man inte kämpar för att gå ner i vikt och skulptera en kropp så är det ändå många som fokuserar på att förbättra det som dem äter, de vill äta mera hälsosamt, mera ren mat, mindre animaliskt protein och mer grönsaker och närodlat. Vad era mål än är så önskar jag er lycka till! Nu kör vi! Klart att vi ska nå våra mål eller åtminstone våra delmål 2017. Och bara en sak till, inga nyårslöften please. Det här måste hålla i sig! Råkade du lägga ett nyårslöfte vid 12 slaget så är det ok, det betyder inte att det behöver fallera. Det betyder bara att ditt nästa mål är att bevisa att det inte var ett nyårslöfte. YOU GOT THIS! Nu kör vi gott folk! LET’S DO THIS!!

Förändringar

Igår kväll stod jag och speglade mig och letade efter mirakel i spegeln och till min förtjusande förvåning så såg jag faktiskt ett mirakel!!!! 

På sidan av mina bröst, typ under mina armar har jag haft som en liten valk, ja dödspinsamt att erkänna I knöööw men nu ska ni minsann få höra om de problem en innan överviktig person går igenom när de går ner i vikt. I alla fall, tillbaka till mitt lilla förtjusande mirakel, valken är borta!!!! Yes, till min förvåning ser jag nu ut som alla andra under armen vid bröstet, det är rakt och platt där, precis som det ska vara!!! Jag känner mig normal! 

Jag var tvungen att kolla flera gånger och känna efter och ropa hit min man för jag kunde inte tro mina ögon! En valk som jag har haft i så herrarns många år är nu borta!!!!! Ok jag har kvar på andra sidan men höger sida är i alla fall borta. Snacka om jag är lycklig!!!!! 

Även fast jag har en liten tunn valk kvar på andra sidan så har jag nu sett ljuset i tunneln eller ska jag säga strålkastaren! Ja ljuset har skinit så klart på mig som värsta strålkastaren. Det ÄR möjligt att bli av med sådant som man bärt med sig under så många år och skämts över. Äntligen börjar jag bli av med dem där pinsamheterna 🙂

I morse när jag skulle upp 05.00 så var jag så taggad för nu ska den andra valken också bort! Svettig och lycklig, det är jag i ett nötskal när jag gett allt på gymet 🙂

Viktminskning gå ner i vikt viktnedgång gym fitness isikost isilife träning

Fokus

juliefitness.isilife.se

Ja just nu har jag ett enormt fokus på att nå mina mål. Det känns jätteskönt att känna att hjärnan är med på banan när det gäller vad som måste göras. Till exempel så tänker jag på i natt. Som vanligt på måndagar så har jag jättesvårt att sova! Ja just på måndagar och även de torsdagar jag ska upp kl 05 på fredagar för att träna. På något sätt så är det alltid något som stör min sömn, hur mycket jag än försöker gå och lägga mig i tid. Antingen är det jag som helt plötsligt är klaaaar vaken när jag ska sova fast jag vart dödstrött innan typ hela dagen. Ungarna är extra jobbiga just då, just den dagen, de vill inte lägga sig, tar för evigt på sig att borsta tänderna och just det, dem glömde visst att kissa och så glömde dem att att dricka och just det igen, telefonen ska laddas och vart är den nån stans och sen så har dem mardrömmar och jag vet inte allt. När jag väl röjt dem ur vägen och det känns hemskt att säga så men så känns det ibland på måndagskvällar så är det min egna hjärna som spelar spratt.

Förutom att jag är så vaken som om jag precis hade tagit en pre workout eller nått så är hjärnan helt plötsligt så kreativ att den inte nog med inreder ett helt hus, den designar även en ny klädes kollektion, möblerar om hemma hos någon annan, går igenom ekonomin, planerar nästa resa och inte nog med det men den ska också sjunga ett par varv på alla låtar jag kan också!!! Ja, detta är vad som händer VARJE gång jag ska upp tidigt för att träna. Men jag ger mig ICKE!! Jag SKA upp även om det bara blir 3 timmar. JAG SKA! Så är det bara! Endast magsjuka eller fruktansvärt ont i halsen får mig att stanna hemma, inget annat! I natt blev det ca 4-4,5 timmes sömn men upp och träna det skulle jag och det gjorde jag också

Fokus, fokus, fokus! -jag uppe i ottan i morse – iskallt och kolsvart-

juliefitness.isilife.se

Men ack så lycklig och full av energi man är efter träningen! Röd som en tomat men vad gör det!

juliefitness.isilife.se

Blev faktiskt så taggad på gymet av att jag klarar av att göra burpees och triceps armhävningar felfritt nu att jag blev alldeles full av extra energi! När jag kom hem från gymet så låg alla fortfarande och sov och jag ville inte störa dem så den extra energin jag hade kvar tog jag ut hemma i vårt hemma gym. Satte på mig hörlurarna och satte på min spellista på Spotify som heter ”Angry Booty Music” på högsta volym. Den spellistan är grymt bra att träna till! (jag heter juljet på spotify ifall någon vill ha den grymma listan)

juliefitness.isilife.se

Här om veckan skrev jag om att jag har en släng av en kraftig obsession eller besatthet av att få mina armar vältränade och det håller i sig minst lika starkt denna vecka. Jag har även utökat min besatthet till min rumpa också! Har lite fett som jag gärna skulle vilja möblera om, flytta det från ett ställe till ett annat på rumpan men det går ju inte så då är det bara att tugga på med träningen och kötta, kötta, kötta tills man blir någorlunda nöjd. Tills dess, FOKUS!

-Ha en bra dag alla! Puss

Älskar

juliefitness.isilife.se

Ja jag verkligen älskar mina tidiga träningsmornar. Dem har jag på tisdagar och på fredagar. Däremot älskar jag inte att kliva upp kl 05 när alla i familjen sover men efter en ca 10 minuter så vaknar man till och så blir man pigg och glad när man inser att snart kommer jag att få ha det jättekul på gymet med mina andra med-soldater som också krigar på vid den hemska tiden på morgonen. Sen, känslan efteråt när man kommer hem och efter man har lämnat av ungarna på skolan och man får äta sin andra frukost i lugn och ro med levande ljus och sen får man ta sig ett varmt bad och bara njuta, ja inget går upp mot den känslan så det är helt klart värt det att kliva upp och träna då när det ges möjlighet, även fast det är så fruktansvärt tidigt.

Något jag verkligen ser fram emot är ungarnas jullov för det betyder att jag får sova på morgonen alla de dagar jag inte jobbar! Tror jag ser fram emot den ledigheten mer än ungarna faktiskt 😉 Sömn – come to mama!!

Instagram